BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 28

si dea :3

si dea .. sapee si dea >? si dea 2 ialah . SSA ! 2 singktn utk name dea .
aq sbenanyeee minat dea sjk aq drjh 6 lagyy . butbut waktu drjh 6 dea langs0ng x knl aq ,,  dea knl aq mulai taon niee . awl bulan 3 tu pun sbb aq couple nun kwn dea . dea 2 pun slalu lahh ejek aq .. KECIK ! but aq x ksh sbb aq suke dea <3 .. but when aq clash ngan pakwe aq 2 .. dea x tegor aq lgyyy . :(
baru2 niee jee . bulan 5 niee . kitorang rpt balek :)) sumea sbb kaq atin :)) kaq atin ialah akq kpd SSA ! so klaw jumaat aq slalu lpk umh kaq atin .. so sejk 2 aq rpt lahh dgn SSA .. klaw ary jumaat jee mesty gy umah kaq atin .. alasan ? nk jumpe kaq atin lahh ! padahal nak jumpe SSA ! pastu tepat jee pkol 2 kitorang gy skula samesamee .. :) dea kat skula sukee sgt kacaw aq .. nk taw dea wat cam nee ? dea ktee camniee "ade bende kotor lahh kat bahu aq niee !" ap knee mengene pulakk kn ? ahha . sbenanyee tinggi aq nun dea kt bahu dea lahh ! sbb 2 dea ejek aq cam 2 :)) aq buad2 lahh mrh knn .. nntey dea syak pulakk .. :)) 1 aryy . PANDA and TOYOL ckp .. "wey NYET ! kitowang  nk tolong kaw lahh .. dptkn SSA kaw nk x ? " aq .... ? MESTY LAHH AQ NAKK ! tpy sbel0m diorang tnye SSA diorang ckp kat kaq atin ! so kantoi lahh . tpy kaq atin pun nk tolong ~ :) then smlm pegy lahh umh kaq atin tpy gy awl .. kul 11 dh smpi umh kaq atin .. hee ~ aq ikot toyol n panda jeee :)) smpi jee sanee panda ckp lahh kat kaq atin nak mndy ! ahha :)) kaq atin ktee pegy lahh mndy kat ats .. so panda mandilahh luww . dea siap jee mndy aq nun toyol pun mandi lahh .. waktu aq mndy 2 lahh dea cry peluang nk gy tnye SSA ! korang taw SSA ckp "aq pun skea gax kat dea nntey aq pikir !" ya allah ! aq eppie sangat ! then turun lpk nun kaq atin,SSA,toyol n panda :)) si toyol niee ngah ngadu pasal pakwe dea at kaq atin .. then kaq atin tetibee jee tnye "leia cple nun sapeee " aq baru nk jwb yoyol pegy potong ckp aq "ish kaq atin niee ! mesty lahh dea single dea kn tgh menunggu cik abg sorang 2 " kaq atin punn dgn tesenyum-senyumm ckp "ooo" !  haha . lwk bt0l lahh! pastu dh nk gy skula slm lahh kaq atin .. kaq atin ckp "adik ipar akq nk blk dh lahh .. bangga sungguh akq .. adk ipar akq klas ! 1 kaa ~!" dh lahh waktu 2 mak kaq atin dh blk .. errrr .. mk kaq atin ckp "oo ! adik ipar .. nie menantu mak lahh yee ? " aq dgn malu slm jee makcik 2 :\ haih !! sabo je lahh .

dlm pejlnn gy skula .. aq , panda , toyol , h_-_-_-- haus ! so gy lahh nk bly aer float .. klua lahh wallet kn ! pic aq adee lm wallet 2 ... pastu si toyol maen rmps jee wallet 2 then ckp at SSA "weyy ! awek kaw ! lawa lahh !" aq malu ~~~~~~~~~~~ amek wallet trus lary kat panda ! pusing blakang yoyol ngah ckp apee ntah at SSA !


waktu rehat aq tnye lahh toyol kaw ckp ape at SSA ? dea ktee  = aq maluu lahh  ! aq takodd nk minx cple at eya ! malu sangat !! aq takodd dea x skea aq ! " comell nyee dea ! wuhahah ! waktu rehat tuh aq bwk pizza :)) nmpk dea .. tnye dea nk pizza ? mesty lahh nk ! :)) bgy lahh dea .. dea senyum tnen blah :)) eppieeee nyeee ! balek 2 dduk nun kaq atin japp .. pas2 diorang nk blik ... h_-_-_--  ckp at SSA "x nk ajk eya blk skali kee?" mukee SSA merah !! h_-_-_-- ckp dea gurau jee . ahha . then dea tgk aq senyum & ckp bye ! heeeeeeeeeeeeeeee !



dh lahhh dh pnjg lebar ! byeee !

Wednesday, May 25

mcm2 prasaan ade lam jiwa aq nieee !

hey sumee ! *ASSALAMUALAIKUM* ! let's begin it



  • happy x terkata ! 

keranaaa ...mule2 tunggu kaq poeee kat tgh panas .. ape lagyy *PERHIMPUNAN* lahhh !
tunggu punyee tunggu ! kaq poee x turun2 dr tangga 2 !. s0 tunggu lahh dpn tangga ! lamee sangatt ! naseb                  baek x knee tgkp dgn pengawas ! heeee ~ dgn pn0h debaran menunggu kaka kesayangan aq 2 !
tibetibe .... ! nmpk dh bag dea ! dr tepi tangga 2 *KAQ POEEEEE*!!! yehhhhh ! kaq poee *HUG AQ*
waktu 2 aq mcm x nk lpskn pelukan kaq poee ! aq rindu dea sesangat ! dea kteee .. *KAKA PUN RINDU LEIA TAW !!!* wahhh ! aq terharu smpi menitiskan aer mata MURNI taw !ahhahaha !
dea ktee jgn nangesss ! aq try nk berhenty tpy aq x bolehh . pastu dea *KISS* aq kt pipi ! wahhwahh ! aq syg *KAQ POEE* ! aq ktee kat kaq poee "kaq poee jgn ckp mcm 2 lgyy " kaq poee ktee "jgn risau lahh ! akq x apeape =) kan akq okee nie ?" waktu dea melafazkn kata2 itu lahh . aq dah tenang cikid . n then salam dea .. dea ktee study leklok . ! =) byee leia ! FYI kaq poeee ! ILYSMD , ILYFTROML !


  • sedeh glergler ~!
kenapa lahh prasaan nie adee ? *SBB AINA KWN AQ >> YG AQ SYG NK PINDAH* !
aina napee lahh kaw nk tinggalkn aq ! aq hrp hry isnin nntey 30/05/11 waktu akn berhenti waktu kite hang ougg samesamee . supayaaa aq x kn rindu kaww sangat waktu kaw pindah ! mayb i2 pun x kn membantu !!!
klaw kaw pindahhh .

  1.  jgn lupe aq !
  2. slalu taw koling2 aq !
  3. jgn pecahkn rahsia yg aq bgytaw kaww =P
aina syggg . klaw kaw pegyy knn .... sape nakk

  1. jdy diary aq ..
  2. jdy peneman waktu sedeh
  3. jdy peneman waktu eppie 
  4. macammacam lagii lahhh !
budakbudak kelas 1 kaa 2011 akn rindu kaww sangat2 !
p/s = bile kaw pindh akn terngiang-ngiang lahh tawa kaw at telinga aq :'( AISHITERU !


  • x sabarsabar !
ehhehe . aq x sabar nk hang oudd *KAJANG* nntey nun budakbudak kelas 1 kaa 2011 (sahaja okee!)
dgn sum1 yg special =))  heeee ~ x lehh post lebehlebeh nntey adee org jeles ! huwaahuwaahuwaaa !


  • berdebardebar !
actually aq punn x taww kenappeee ! setiap kalii jumpe dea .. aq kelu ! x terkeluar ap yg nk d kata ! padahal aq niee bnyk mulot =P heee ~ mcm manee nk buang prasaan niee yeee ? hmmmmm .


  • unkn0wn feeling !
aq pun x taww ape yg aq rsee skrg nieee . mayb nie campuran prsaan - happy + resah + x sabarsabar + berdebardebar + cuak + macammacam lagyy = UNKN0WN FEELING !
d0n't ask me y .. c0z i d0n't kn0w !


sudahsudah lahh 2 bb aq skrg dah adee prasaan ......................................







LETIHHHH !! =)

Monday, May 23

teka-teki yg menarik.. kalo boleh jwb sume mmg terer.. :)



Ada berapa ayat dalam Al-Quran?

Jawapan: 6236 ayat
Ada berapa surah dalam Al-Quran?

Jawapan: 114 surah.
Surah apa tiada Bismillah?

Jawapan: Surah Taubah
Ayat pertama dalam Al-Quran?
Jawapan: Bismillahirrahmanirrahim.
Dalam Al-Quran ada 114 Surah. Memandangkan Surah Taubah tiada bismillah. Maka sepatutnya ada 113 bismillah tetapi bila dikira balik ada 114 bismillah. Dalam surah manakah letaknya bismillah yang satu lagi?
Jawapan: Dalam surah an-Naml ayat 30. Ayat dlm surah an-Naml tersebut merupakan perutusan untuk Nabi Sulaiman daripada Raja Balqis..
Air merupakan pelarut yang bagus. Maknanya air dengan air boleh bercampur. Tetapi, Allah Maha Kuasa menjadikan 2 air laut iaitu tawar dan masin tidak boleh bercampur bahkan dihalangi oleh satu dinding yang ahli sains pun tidak boleh memikirkan bagaimana dua air laut ini tidak boleh bercampur. Soalannya manakah ayat di dalam Al-Quran yang membuktikannya?
Jawapan:
Surah ar-Rahman Ayat 19-20
“Ia biarkan air dua laut (yang masin dan yang tawar) mengalir, sedang keduanya pula bertemu. Di antara keduanya ada penyekat yang memisahkannya, masing-masing tidak melampaui sempadannya.”

Dalam al-Quran, ada surah yg panjang dan surah yg pendek. Ada satu surah panjang, Allah SWT turunkan sekaligus semua ayat dalam surah itu dari awal hingga akhir lengkap semua sekali turun. Surah apakah namanya?
Jawapan: surah al-An’am.
Mengapa diharamkan nikah gadis sekampung?
Jawapan: Kerana Islam hanya memberi kuota lelaki untuk berkahwin 4 sahaja. Tidak lebih dari itu. Jadi, jika berkahwin dengan gadis sekampung, Berapa ramai itu?
Surah apa yang tidak ada huruf mim ?
Jawapan: surah Al-Kauthar
Siapakah pembunuh 1/6 daripada penduduk bumi?

Jawapan: Qabil yang membunuh 1/6 daripada penduduk bumi
sebab bunuh Habil. Pada waktu itu bumi ini hanya ada Nabi Adam a.s, Siti Hawa, Qabil, Habil, Iklima dan Lubuda. Bukankah 1/6?

ewmmm .

k0erang aq sedeh sangat .. d sini crita nyee bermula !

aku - kkk ! ap mks0d kkk ? i means yg akq tulis kat bl0g akq 2 ?
kaq p0ee - em . xpe . nnti adk tau juga k ? buat mase skg . kkk nk sndrian n bia kes setel dlu .
aku - okee kaka syg . emmm . lagy 1 s0rie ganggu kaka mlm2 .
kaq poee -aha . xgnggu lha syg . I miss you :(
aku -me either ! miss u s0 much !
kaq poee - huwaaa :(
aku - sobsob :( nntey cuty skula lgy rindu :(
kaq poee - to lha , adik . kalau jd pape kt kkk . jge dri tao .
aku - kaka ! x maww ckp mcm 2 ! adq risau lahh ! :(
kaq poee - jgn risau . kaka x kn pape . doakn yg terbaek ntk akk oke ? yg penting jage diri kalaw 1 ari nnte                            akq x de .cpt2 cari pggnti oke ? promise ? jge diri 2 yg penting !
aku - klaw adq cari pengganti . x kn serupe ! kkk x maw lahh takodkn adq !adq risau ! adq syg akq !
kaq poee - memanglahh .poee 2 satu lam dunie taw ! haha . em . jgn risau jgn takod sume org akn pegy ,kaka lgy syg leia taw ! leia , be a good girl . jgn bgi chegu pndg rndh dgn perangai buruk kite , jge tingkah laku .jgn smpi org bnci kite . 2 je pesan akq ntk leia . kaka x nk korang jd teruk mcm akq . kkk bkn sorang yg baik utk korang sume .
aku - jgn risau ?kkk ! of course sye risau !yea ! mmg sumea akn pegy ! but not now ! kkk teruk ? adq x pernh anggap kaka mcm 2 !

then ,......... kak poee . terus menyepi , senyap jeeeee .

mlm 2 aq nanges smpi aq tetido ..emm . ary aq down gleee ! dh lahh aq rindu dea . pastu dea ckp mcm 2 pulakkk . emmm .

Saturday, May 21

BUDAKBUDAK SMKBTK YG AQ SYG :))

F0RM 1 = budakbudak klaz 1 kaa :)) [my sec family]
·         Ifa {digimon}
·         ana {jenggie , amana,panda}
·         ain {nenek}
·         humaira{maira}
·         uzma
·         izati{zaty}
·         hasanah
·         intan
·         anis nabilah {bella}
·         aina{aewa}
·         maisarah{sara}
·         afina{azy}
·         maliyanah{maly kumbang}
·         insyirah{ciera,yoyol}
·         azlan (alan)
·         ammar
·         Mahathir
·         Syafiq
·         Hyekal
·         Hanis
·         Muadz
·         Izham
·         Shahrukhkhan
F0RM 2 = FR0M ANYWHERE CLAZ !
·         Abg HAZIQ {bigbro}
·         Abg shahzwin{awin}
·         Kaq asna ({a-yel}
·         Kaq liyana {yana}
·         Kaq syarmeen{meen}
·         Kaq syinda
·         Kaq myra
·         Kaq sarah
F0RM 3 = FROM ANYWHERE CLAZ !
·         Abg mahdie
·         Afif farhan {aan}
·         Kaq puteribalqisomar {poeee}
·         Kaq farizah{pzah}
F0RM 4 = FROM 4 science :))
·         THE ONLY 1 – abg HARITZ :))

ILYSMD !

Friday, May 20

clamat aryy guru :))

hey peeps!
16/05/11 is the best day ever :)) !
x cayea ? x cayea sudahh ? k0erang x cayea sbb k0erang x laluinyeee . budax skula SMKBTK jee taw !
sbb 16/05/11 kit0rang smbut ary guru peringkat skula :))
sies aq sukea ! persembhn dr plajar n chegu2 sumea mntp2 ! tp persembhn plajar aq suke dikir brt n m0dern dance jepp :))
persembahan chegu aq suke sangat persembahan s0l0 chegu shahzwi n duet antare chegu fadhlina n chegu razali :)) dangdut gytuhhh :))
 tp aq pling sukea m0dern dance lahh .. sbb abg angkat aq ade :)))))
SUMPAH beshhhhhh !! 1 skula kne histeria ! lgy2 waktu lagu s0rie2 ye lahh skrg kn tgh k-pop fever !!

nk tgk x vid dance 2 ?



meh sni mehh !


video

haaa ! nie lahh dea ! semadd kn !? byase lahh BB0Y kesumaa ! BDX2 SMKBTK taww ! skula kaw adeww ? x deww kn ? hehh ! :P

uk lahh pnt sudh ! byebye ! :))

4 in 1 :))

bnyk cer nk st0ry m0ry niehh . ye lahh mmndgkn dh lamee x berbloggingkn .. hehe . let's begin !

1 . sedeh .
  aq sedeh sbb .. sptutnyee ary nieee hry yg menggembirekn aq n dax2 klaz 1 kaa . but hry nieee HAMPEH !
  spatutnyee ary niee ary yg dptmerehtkn otat2 bdn yg kepentn :(( tp ary niee memenatkn & mengusutkn kpale otk aq . ewmm .  waaa !!!!!!!! sedeh bt0l lahh . nk taw npee ? SBB X JD NK HANG OUD NUN OWG YG ISTIMEWA KT DLM ATY DAX KAA !  waaaaa ! sape dea? x perlu ckp lahh  ! lgy sedeh jeee !

2. sedeh lagyyyy !
  ya ALLAH ! sedeh bt0l aq denga psl 2 ! slh s0rang kwn
 yg aq syg nk pindah ! ya ALLAH npee dea yg kaw plih
untuk ke asrama 2 ? klaw dea pegyy x ceria lahh klaz 1 kaa seperty yg skarunx ! aq syg dea . sgale cerita aq .. aq cerita aq dea . aq syg dea sesanggggggattttttt ! dea 2 dh mcm diary aq dh ! rsenyea klaw murid baruu masuk ke klaz 1 kaa . x derrrr siapee yg b0lehh ganti dea ! aina kaw TER-istimewa . ! aq mengaku kdg2 kaw mmg saketkn aty aq nun mood kaw yg x menentu 2 .. tpy aq x b0leh mrh kat kaw lame2 ! nntey aq sunyiii . ! aq syg kawww lebeh dry aq syg nyawe aq ! haha . mcm baruu smlm kite start kwn kn ..  aq asyik igt jeee kngn waktu awl2 start skula .. aq igt mcm baru smlm ,, ahaha . aina i will miss u :((


3. eppyyyy !
 smlm aq eppy sbb aq lepak at uma kkq angkat aq .. aq bkn s0wang2 okee . panda an y0y0l c0mell aq tmn aq :)) kit0rang lpk situ sbb x taw nk lpk kt manee lgy .. smpi jee kat umaa kaq atin adee adq dea s**rIL lahh pulakk . adee lgy 2 owg kwnn dea . (x perlu d sebutkn namee !) actually aq minat at si  s**rIL 2 ! but diam2 sudh lahh . then kaq atin suw0h msox . ms0k jee lahh . aq ms0k jee umah dea teg0r aq wahh2 ! eppy x terkateee aq ! heeee ~ pastu lps dh bergurau senda at umah kaq atin 2 kit0rang pun gy lahh skula samesameee . best taww .s**rIL 2 x abes2 kacaw aq ! err geram ! (haha pdhl suke !)
heeeee ~


4.epppppyyyyy lgyyy !
  hehehe . niee cite aryy nieee . SUMPAH eppiiieee glerr aq ! FYI i'm n0t single anym0re :)) adee s0wang mmt nieee . dh rebut aty aq ! hahax ! (name d rahsiakn) hehe . 1 aryy nntey aq akn gytaw jugakk k ?
haahah ! pnt sudhh !!! byeeeeeee para bl0gger !!

Wednesday, May 18

game yg menghine islam ?

1) Devil May Cry 3
devilmaycry3pr0 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)

Click Show Utk Lebih Info
KUALA LUMPUR: Satu permainan komputer yang digilai remaja negara ini dikhuatiri boleh menjejaskan akidah pemainnya kerana ia mengandungi elemen menghina Islam apabila memaparkan kalimah Allah dan Kaabah.
Pemain permainan itu didakyah kononnya mereka berjihad untuk menentang syaitan kerana dikehendaki menewaskan makhluk itu untuk menembusi 12 pintu sebelum ‘penghulu syaitan’ menanti mereka di pintu terakhir iaitu pintu Kaabah.
Elemen penghinaan ke atas Islam jelas tertera apabila kalimah Allah dipaparkan di setiap pintu yang dikawal syaitan termasuklah di pintu kaabah.
Difahamkan, permintaan tinggi terhadap permainan itu menyebabkan pihak pengeluar kini sudah mengeluarkan empat edisi bagi permainan berkenaan sejak mula memasarkannya pertengahan tahun lalu.
Tokoh agama yang juga penceramah bebas, Hassan Mahmud Al-Hafiz menyifatkan permainan komputer itu satu penghinaan melampau kepada umat Islam kerana kaabah adalah kiblat dan tempat suci, begitu juga dengan kalimah Allah yang tidak boleh dijadikan bahan permainan sesuka hati.
2351656886 bc1b83f654 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
kaabah+door Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
2351220091 cf3b7a93df Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Satu adegan dalam game tersebut dipaparkan pintu kaabah sebagai pintu yang menghubungkan di antara dunia syaitan dan dunia nyata dan yang membukakan pintu tersebut adalah karaker c.g.i. yang telah menyerahkan diri pada kuasa ilmu hitam yang sememangnya Islam melarang amalan itu.
Ayat karaker c.g.i. itu ada membaca ayat, kalau tak silap lebih kurang begini permulaannya.
(Diterjemahkan dalam bahasa Melayu)
“wahai pintu yang menghubungkan dunia kegelapan”
dan karaker itu membaca ayat itu didalam kitab yang dipegangnya. Kalau tak silap kitab bible.
Pasal di akhir scene karaker tersebut ada menyebut 7 ayat kemusnahan yg tercatit didalam bible.
“Wrath, Sloth, Lust, Gluttony, Greed, Pride dan akhir sekali Envy”.
2976282013 71806869b5 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Kalimah Allah pada ‘Pintu’ di dalam Permainan tersebut…
Pintu+Kaabah Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Dibandingkan dengan Pintu Kaabah yang sebenar. Sama kan?


2) Clive Barker Undying
936full clive barker%2527s undying cover Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Click Show Utk Lebih Info
Permainan ini mengisahkan tentang perlawanan dengan syaitan. Tetapi ianya menggambarkan dalam istana yang diduduki syaitan itu terdapatnama-nama Allah di dinding istana tersebut. Ini seolah-olah menggambarkan bahawa sesiapa yang menyembah Allah itu adalah sekutu syaitan.
game undying3 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
game undying Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Berita mengenai permainan ini dirampas:
Permainan Undying dirampas kerana hina Islam 
PERISIAN permainan komputer Clive Barker, Undying telah dirampas dalam operasi di sebuah pusat beli-belah di Kelang baru-baru ini kerana memaparkan beberapa perkataan dipercayai dipetik daripada al-Quran. Penolong Pengarah Penyelidikan dan Pembangunan, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Abdul Malek Ramli, berkata pihaknya merampas 50 keping cakera padat dari tiga premis di pusat beli-belah itu, hasil maklumat orang awam. Permainan itu mengisahkan watak utama, Clive Baker mengunjungi istana yang penuh ukiran artistik bercorak Islam termasuk ayat Al-Quran, yang dikuasai hantu dan syaitan.
Pemain permainan itu, menerusi watak Clive Baker perlu membunuh semua hantu dan syaitan bagi memperolehi sejenis tangkal bagi menghidupkan semula pemilik istana. Dalam laporan eMedia/Berita Harian yang disiarkan baru-baru ini Abdul Malek berkata, perisian cakera padat dipercayai cetak rompak yang dijual dengan harga RM10 itu, menggambarkan seolah-olah Islam berkompromi dengan syaitan.
Jika terbeli, beliau berkata, ibu bapa beragama Islam dinasihati memulangkan cakera padat itu kepada JAIS kerana ia boleh menpengaruhi kanak-kanak, selain menyalahi undang-undang.
Mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995, mana-mana orang Islam yang memiliki, menyimpan atau menjual bahan menghina Islam boleh dipenjara maksimum lima tahun atau denda RM5,000 ataupun kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan. Hukuman bagi orang bukan Islam yang terbukti menyimpan, menjual atau memiliki bahan itu, akan dirujuk kepada Kementerian Dalam Negeri.
Abdul Malek berkata, JAIS juga menerima dakwaan orang awam mengatakan, perkataan Allah dalam abjad jawi, timbul setiap kali Clive membunuh syaitan tertentu. “Jais masih menjalankan siasatan lanjut mengenai perisian itu dan ia mungkin mengambil masa tetapi serbuan terhadap premis lain akan dibuat secepat mungkin,” katanya.


3) Zack And Wiki
zackwikiqu261149 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Click Show Utk Lebih Info
Luahan dari seorang gamer Wii:
Sebagai Avid seorang gamer Wii, saya sedang melihat trailer video game ini dan beberapa gameplay dari Zack and Wiki. Saya dibesarkan dalam sebuah keluarga Muslim dan melawat Pakistan beberapa kali. Oleh kerana itu, saya boleh mengatakan bahawa pada minit ke 0:20 dan 0:44 saat dalam video ini, anda boleh mendengar penghuni pulau sedang berdoa dengan suara panggilan Muslim untuk berdoa, “Allahu Akbar”, dan kemudian meniru cara doa. Aneh dan agak mengerikan, saya sangat berharap laungan itu bersifat sementara sebelum diganti ke suara lain. Walaubagaimanapun, mengapa game tersebut dapat tempat pertama di sana?
Note: Korang boleh dengar laungan “Allahu Akbar” pada minit ke 0:20 & 0:44 pada video dibawah.
Tindakan yang dibuat:
The Council of American-Islamic Relations (CAIR) has announced that Capcom has removed what CAIR calls a “common Islamic phrase” from Zack & Wiki: Quest for Barbaros’ Treasure on the Wii. The phrase’s removal comes following complaints from CAIR and others.
The phrase in question is “Allahu akbar” (“God is most Great”), an Arab phrase frequently used in prayer. The phrase came to CAIR and several complainants’ attention after it appeared in a promotional video for the game.
A Capcom representative told CAIR, “We have already contacted the team working on the game, and the phrase has been removed from the game and will not be heard in future videos released to the public.”
“We appreciated Capcom’s willingness to address Muslim concerns about the use of a religious phrase in an inappropriate context and applaud the company’s swift response.


4) Prince Of Persia
Prince Of Persia Sands Of Time Front Cover 19197 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Click Show Utk Lebih Info
Prince Of Persia Pedang pada watak tu ada tulisan Kaligrafi Arabic Alphabatic yang diatasnya ditulis,
“Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun”
(Sabda Rasulullah SAW)
prince of persia wallpaper Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar” (Surah Al- Ahzab:71)
Jika kita main game ini bermaksud kita juga menyokong apa yang mereka cuba sampaikan dan mereka lakukan; jadi semoga dapat disampaikan kepada saudara-saudara kita di luar sana.


5) Counter Strike Condition Zero Deleted Scenes
okmkr5 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)

Counter Strike Condition Zero Deleted First Stage dia. Kita kena tembak dengan askar-askar yang beragama Islam. Kalau kita sedar, masa kita tembak tu kita boleh dengar askar yang kena tembak menjerit “ALLAHUAKBAR” & “JIHADD“.


6) Stronghold Crusader
stronghold crusader extreme 1 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Permainan Perang Salib. Pemain memain watak sebagai Crusader dan menentang musuhnya iaitu adalah orang Arab, dan ketika perang Salib, orang Arab semestinya orang Islam.
7) Guitar Hero 3 Legends Of Rock
guitar hero 3 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Click Show Utk Lebih Info
Tidak cukup dengan karikatur dan filem pendek Fitna yang menghina kesucian Islam. Datang pula game komputer yang menghina kalimah Allah SWT. Kali ini game Guitar Hero 3 telah menghina kalimah Allah SWT. Guitar Hero 3 adalah permainan komputer yang memainkan lagu-lagu rock klasik.
gitarkeji2 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Lihatlah bagaimana paparan kalimah Allah ini telah dijadikan paparan lantai dan kemudian dipijak-pijak oleh makhluk yang berupa “syaitan” bermain gitar. Sungguh biadap game ini. Game ini dibangunkan oleh syarikat Neversoft dan dikeluarkan oleh Activision dan RedOctane. Neversoft adalah sebuah syarikat pembangunan video game yang berpangkalan di Amerika Syarikat. Dimiliki oleh Joel Jewett (berasal dari Montana, Amerika) bersama dengan Chris Ward dan Mick West. Chris dan Mick kedua-duanya berasal dari Yorkshire, England.
gitarkeji1 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Jika kita tidak teliti, kita tidak akan perasan paparan kalimah Allah SWT ini. Pada sesiapa yang melihat permainan komputer ini sila uninstall game ini. Sungguh halus permainan golongan Yahudi dan Nasara untuk menyesatkan orang Islam. Waspadalah kita sebelum membeli mana-mana permainan komputer.
AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia
Ada 2 kemungkinan di sini.
a) Penghinaan Senyap
Memang sengaja menyelitkan unsur penghinaan.
b) Zodiak Virgo
Jika zodiak Virgo diterbalikkan 180 darjah, maka jadilah seperti bentuk dalam gambar tadi.
Zodiak Virgo:
50px Virgo Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Zodiak Virgo diterbalikkan 180 darjah:
Copy+of+50px Virgo Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Adakah simbol di dalam video game ini hanyalah zodiak Virgo yang terbalik atau memang sengaja menghina Islam?
8 ) Resident Evil 4
resident evil 4 350x279 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Click Show Utk Lebih Info
Ni dia lagi 1 game yang menghina Islam iaitu Resident Evil 4. Resident Evil 4 merupakan game berdasarkan bahayanya biologi iaitu virus dan zombie. Ringkasnya, misi game ini adalah untuk menyelamatkan anak presiden Amerika yang diculik oleh kumpulan yang bernama “Los Illuminados”.
Los Illuminados bermaksud “The Illuminated!”
Gambar berikutnya adalah lambang illuminati pada game tersebut.
motif Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Lambang illuminati pada loket atau tangkal tersebut
Resident+Evil+4 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Screenshot dari gameplay Resident Evil 4
game me 2009 11 21 14 48 20 04 Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Zoom pada pintu tersebut.
Korang perasan tak apa yang tak kena dengan gambar di atas?. Agak-agak korang macam pernah nampak tak?
Kalau korang nak tahu itulah pintu Omar Bin Khattab, Masjid Nabawi, Madina. Macam mana boleh sesat dalam game ni pulak!!!.
The+Door Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Pintu Omar Bin Khattab, Masjid Nabawi
Apa yang lebih teruk lagi ialah pintu tersebut telah di Illuminati kan!!!. Lihat gambar di bawah ini.
side by side Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Perbezaan pintu dalam game dengan realiti
side by side with motif Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
Selepas meletakkan logo illuminti game tersebut
Memang melampau lah dorang ni!!!. Game ini turut dikeluarkan oleh CAPCOM sama dengan Devil May Cry. XLAWS pun tak taw la apa orang Jepun ni tak puas hati dengan orang Islam. Macam dah takde benda lain nak letak.
Kepada korang yang telah membaca post ni harap sebarkan pada keluarga, kawan-kawan dan orang Muslim yang lain secepat mungkin!. 
Kesimpulannya, semua orang Islam diharamkan main games yang mempunyai unsur menghina agama-agama di dunia. Orang Islam haram main games yang ada unsur menghina agama Islam, hina agama Kristian, hina agama Yahudi, hina agama Buddha,hina agama Hindu, dan lain-lain fahaman dan kepercayaan yang berunsur keagamaan.
Kalau kita main juga, bermakna kita telah menghina agama-agama berkenaan dan bersubahat dengan penghina agama itu. Itu juga bermakna kita telah melanggar perintah Nabi Muhammad SAW.
Nabi kita Muhammad SAW melarang umatnya daripada menghina agama Islam dan semua agama yang ada di muka bumi ini. Orang Islam dilarang dan diharamkan daripada menghina agama lain.

c0unter !

free counter